Hari-hari mau berdoa......

"Ya Allah seberapa banyak susu yang aku perolehi hari ini, Penuhilah dengan rahmatmu dan keberkatan di sisimu. Semoga dengan keberkatanmu, Susu yang sedikit menjadi banyak dan kenyang buat anakku" alhamdulillah selesai 2 tahun utk Kiasatina...dan bakal baby bakal menyusul bln 1o/2012 nnt akan bonda niatkan dalam hati utk menyusu jugak...

Sin Wau Sin Wau

Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers

Thursday, April 7, 2011

Lapar..

Saat nie aku tgh lapo..lapo yg aku rase kena g makan dengan kadar segera hehe..

sejak cafe kt ofis aku nie tutup, dan ditutup selama 2 bulan..boleh dikatakan hari2 aku lapar.. dan dahagakan milo ais bro itu=(..aku bf so mmg tak leh takde milo..dan leh jd ketagih ble tak dpt minum dalam sehari..huhu..lgpun aku dan alah(adik) mmg membesar dengan milo...

cite pasai milo...teringat mase kecik2 dlu. aku minum milo letak gula, adik pula milo letak susu. so hari2 mak kesayangan akan buat 2 jenis milo utk kteorang berdua...tiap pagi dan malam mesti milo..hehe..

minum milo juga mmg aku amalkan setiap hari sejak bf nie..tp ikot kesesuaian orang jugak la, mcm aku kalo minum milo..susu akan ada(syukur...) disamping itu juga aku makan dan minum jugak la yg laen2 bagi menambah dan memastikan agar susu aku tak merajuk=)..

selaen dari berdoa dan berniat..aku rangsang susu dengan pemakanan dan kekerapan pum or direct feeding..mcm aku nie mmg susah nk minum susu, so aku gantikan dengan air milo, horlicks, laicikang, air kelapa dan air masak semestinya.. bab makan pula aku lebihkan makan sayur2an mcm pegaga..tu mmg berkesan sgt dengan aku. bayam pon i like cuma skrg nie dah busan je makan bayam, dah mcm popeye lak hehe..mana idaknye dari start pregnant aku makan bayam utk susu ibu smp la kiasatina dah semakin membesar..dan lagi satu kt ofis aku nie mmg kalo lauk sayur ijau yg tidak dimasak dlm kuah kuning hanyalah bayam goreng..so itu la menu aku hari2..smp la aku berubah angin makan pegaga pula..tp ok la makan pegaga..susu jd bertambah banyak=)...kalo buah2 aku suka makan buah longan..pergg makan longan..susu pon membengkak nk diperah segera=)..pernah skali aku makan mata kucing sbb igtkan buah longan time tu, mmg la sedap dan susu byk tp maybe tak sesuai utk kiasatina...kesian time tu aku tak sedar..yg aku sedap makan dan susu best kua byk tp kesannya...kiasatina memanjang muntah muntah dan muntahkan susu tu lek..last2 baru aku tersedar yg aku dah tersalah makan buah...buah yg aku makan tu mata kucing dan kalo makan byk dan kerap akan mendatangkan angin dan sakit kepala..............so say no mata kucing..say mari2 longan hehe=)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.